Vedle motorky, koloběžek a vlastních nohou rádi používáme při našich výletech motokola. Jako velká část dalších uživatelů těchto přibližovadel jsme je postavili z jízdních kol a motorů firehorse. Jedním z neduhů těchto motorů bývá prokluzující a hlučná spojka. Odstranění hluku a lehčího běhu jsme dosáhli výměnou původních ložiskových kuliček za zapouzdřené ložisko.

Motokolo spojka ložisko rozloženo

Na obrázku je vidět ozubené kolo s lamelami, unašeč spojky s plochou, na které zabírají lamely a zapouzdřené ložisko připravené na montáž. Stačilo lehce přibrousit osazení na unašeči spojky a ložisko sedlo na své místo. Po častých dotazech doplňuji typ ložiska. Jedná se o 61809 2RS KINEX. Já jsem zvolil ložisko od KINEXu za cca 150 korun, ale dají se sehnat i levnější varianty od jiných výrobců.

Motokolo spojka osazené ložisko




Protože pískujeme pro naše zákazníky nejen grafiku na různé předměty, ale provádíme také pískováním úpravu a čistění povrchů předmětů, přímo se nabízelo ošetřit pískováním díly spojky a především třecí plochy pro lamely. Zde je vidět díly před a po opískování.

Motokolo spojka opískovaný unašeč

Motokolo spojka ozubené kolo opískované

Motololo spojka přítlačný talíř opískovaný




Složená spojka

Motokolo složená spojka

Nandané lamely a namontováno na motor

Motokolo spojka

a vše zakryto přítlačným talířem

Po těchto úpravách motokolo jede s menším rámusem, lehčeji a dokonce se zvýšila maximální rychlost. Přeci jen zapouzdřené ložisko běží lehčeji, než to původní. A co je důležité, spojka od té doby díky pískovaným plochám ani při největším záběru neproklouzla. Ložisko si asi každý, kdo zvládl složit motokolo, vymění sám, ale k pískovacím boxům nemá každý přístup. Proto kdo by chtěl také díly opískovat, uděláme kolegům motokolařům příznivou cenu :)

Mnoho dvoutaktních kilometrů bez poruch přejí Láďa a Ivča


Na hlavní stránku